Základní škola Komenského informuje
Náš první školní den
Náš první školní den byl plný očekávání, radosti i slziček. Ty však rozptýlila přítomnost pohádkových bytostí, se kterými se prvňáčci mohli vyfotit. Třída byla plná rodičů i prarodičů, kteří doprovázeli své nejmilejší. Někteří z nich už znají své jméno, bydliště, umí se hlásit a těší se na vše nové, co je ve školním roce čeká. Přejeme si navzájem hodně úspěchů, zdraví a ať se nám ve škole společně líbí.
Mgr. Miroslava Skokanová, tř. uč. 1.C
Plavecký výcvik na koupališti ve Slavkově
Sluníčko asi chtělo letos na začátku školního roku dětem prodloužit prázdniny. Toho využily třetí a čtvrté třídy ZŠ Komenského. Koupaliště ve Slavkově u Brna jim patřilo celé dopoledne.
Plavecký výcvik se konal tři dny za vedení učitelů tělesné výchovy. Kromě výcviku a volného plavání mohly děti spolu prožít "přestávky" trochu jinak, což podpořilo kamarádské vztahy ve třídě.
Byl to příjemný a užitečný start do nového školního roku.
Radmila Sitzler, tř. uč. IV.B
Přípravná třída
Dne 2. září se na Základní škole Komenského Slavkov u Brna otevřely dveře pro nové žáčky přípravné třídy, která představuje důležitý krok na cestě k úspěšnému vzdělávání. Tento den byl pro mnohé děti a jejich rodiče plný očekávání a radosti. Přípravná třída pomáhá dětem získat nezbytné dovednosti, nové přátelé a pozitivní zkušenosti ze školy. Děti přivítala paní ředitelka Mgr. Věra Babicová společně s panem starostou Bc. Michalem Boudným a paní místostarostkou Ing. Marií Jedličkovou. Všem žákům přejeme, aby se jim v přípravné třídě líbilo.
Ž. Čermáková, učitelka PT
Školní psycholožka v praxi
Ráda bych vám přiblížila práci školní psycholožky na ZŠ Komenského ve Slavkově u Brna. Tato pozice je hodně využívaná. Je pro mne velmi důležitá spolupráce s vedením školy, s učiteli, se školním poradenským pracovištěm, ale i s rodiči. A co se objevuje v mé práci s dětmi ve škole? Často řeším narušené vztahy ve třídě, někdy i šikanu, která se objevuje ve většině škol. Je smutné, když děti potřebují psychicky nebo fyzicky někomu ubližovat. Strachy a úzkosti (např. panické ataky), jsou častým tématem návštěvy mé pracovny. Nevhodné chování dětí ve škole nebo doma je jednou z oblastí, kterou často řeším. Žáci také přicházejí z důvodu špatné atmosféry v rodině, mnohdy i rozvody rodičů jsou bolavým tématem dětí. V 9. ročnících pomáhám těm žákům, kteří řeší profesní zaměření.
Mohla bych se rozepsat i o dalších tématech, která jako školní psycholog řeším. Je smutné, když mě děti osloví a požádají, abych jejich návštěvu u psychologa neoznamovala rodičům. Chtěla bych touto cestou rodičům sdělit, že není žádná ostuda, když dítě nebo rodič navštíví psychologa. Naopak já jenom ocením, když rodič sám vyhledá odborníka a má zájem spolupracovat.
Milí rodiče, mám pro vás takové poselství. Je důležité, aby mezi vámi a dětmi byla vhodná komunikace a důvěra. Naslouchejte svým dětem a buďte jim v životě průvodci. Než začnete dítě kárat, pracujte na svých emocích a snažte se být hlavně dětem příkladem. Děti jsou v dnešní době velmi zranitelné a je potřeba je psychicky podpořit a vést k samostatnosti. Dítě nemá takové životní zkušenosti jako vy. Ve výchově dětí by neměl být křik a fyzické trestání, nevzbuzujte v dětech strachy. Nedělejte ukvapená výchovná rozhodnutí.
Mějte na své děti čas, ten se vám později v životě vrátí, až budete „sklízet ovoce“ své výchovy.
Mgr. Bohdana Muzikářová, školní psycholožka